reklama

Tolerancia

Každý má svoj názor na svet, veď napokon prečo nie. Možno, že lepšie ako názor sa to dá vyjadriť slovom postoj alebo pohľad na danú skutočnosť, v ktorej je chtiac či nechtiac človek nútený žiť. Máme byť tolerantní a ohľaduplní voči druhým, teda aspoň tak nás to učili. Veľmi sa o to snažím, ale nie vždy sa mi to celkom darí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

Na základnej škole som mala veľa spolužiakovz rozličných rodín, s rozličnými pohľadmi na svet, na učeniea život ako taký. Teraz ich občas stretávam na ulici, keď idem ráno cezmesto do školy a nemyslím si vždy len to najlepšie. Nejde len o tokto ako vyzerá alebo, že baba, ktorá mala predtým postavu ako modelka vyzeráteraz ako vrece zemiakov iba vďaka tomu, že nezvláda školu. Ide mi hlavneo to ako sa zmenili vnútorne. Keď sa pri krátkych rozhovoroch, ktoré vždypri týchto stretnutiach s nimi vediem, dozvedám nové veci o ich živote somvždy veľmi prekvapená, väčšinou však bohužiaľ nemilo. Zistím, že každý ma svojproblém a rieši ho svojom, či je to už nešťastná študentská láska aleboproblémy v škole, či úplné banality pri riešení ich vzťahovk rodičom. Najviac ma zarazil jeden prípad bývalej spolužiačky, ktorúpoznám už odmalička. Pochádza síce z vedľajšej dediny, ale poznáme sa,pretože býva v rodnej dedine mojej mamy a teda aj bydlisku mojichstarých rodičov, ktorých často navštevujem. Zhovárala som sa s ňou ešteminulý školský rok. Bola plná čiernych myšlienok a počúvala metalovúhudbu. Nemám nič proti hudbe, ani takejto. Brala som to celkom v pohode,nie som predsa konzerva. Hovorila aj o satanistoch a podobnýchľuďoch, vtedy som jej povedala, že mňa také veci netrápia a nechcem maťs nimi nič spoločné. Rozprávala sme sa ďalej o bežných veciach akochalani, škola a podobne, teda všetko, čo baby v našom veky väčšinoutrápi najviac. Ako plynul čas, nestretávali sme sa. Obchádzali sme sa, nienáročky, ale náhodou. Stretli sme sa až minulý týždeň. Pozerala som, kto tovôbec je. Čierne vlasy, ozubené náramky, čierne oblečenie a ,,oceláky“. Zase táistá baba, ktorá ešte pred tromi mesiacmi vyzerala ako ktorékoľvek iné dievčaidúce po ulici. Nastúpili sme do autobusu, sedela pri mojej spolužiačke, ktoráje silne veriaca a keďže chodíme na cirkevnú školu, bolo to dosť divnéalebo snáď aj prekvapujúce spojenie. Viem, že sú výborné kamarátky. Zastavilasom pri nich a povedala jej, že ju nespoznávam, že ma tuším nový imidž.Ako som nad ňou stála všimla som si aj obráátený kríž, s ktorým sa mineskôr aj sama pochválila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stále rozmýšľam nad tým, že aj takto rapídne sa môžu ľudiazmeniť. Neviem čím to bude. Možno vplyvom okolia alebo žeby samotou? Faktneviem...

Zuzana Tureková

Zuzana Tureková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som všedná baba, ktorá sa možno chce podeliť so svojimi úvahami a zážitkami.:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu